Magazyn i zakład produkcyjny jako element strategii rynkowej
Brexit, Covid, działania wojenne, inflacja, braki w dostępności kompenentów do produkcji, wzrost cen energii – jak prowadzić meblarski biznes w trudnych warunkach? I jak neutralizować wpływ niekorzystnych czynników kosztowych poprzez dostosowanie budynków produkcyjno-magazynowych – m.in. o tym mówią Piotr Węglarz, Dyrektor Zarządzający Zaparoh oraz Kuba Jambor, Associate Director M4 Real Estate.
- Jak w czasach zaburzeń działania łańcuchów dostaw odpowiedzieć na wyzwania dotyczące rosnących kosztów? – to tylko jedno z wyzwań, z którymi mierzą się dziś inwestorzy.
- Zaparoh, producent mebli tapicerowanych, wraz z firmą doradczą M4 Real Estate dzielą się z PropertyNews.pl swoimi obserwacjami z przeprowadzonego badania rynku.
- Piotr Węglarz, Dyrektor Zarządzający Zaparoh oraz Kuba Jambor, Associate Director M4 Real Estate poruszają zagadnienia dotyczące wpływu otoczenia na decyzje dotyczące nieruchomości produkcyjno-magazynowych.
Zaparoh to jeden z najnowocześniejszych zakładów w Polsce produkujących meble tapicerowane. Dysponuje urządzeniami produkcyjnymi najnowszej generacji oraz stosuje innowacyjne technologie. W hali produkcyjnej o powierzchni 11 tys. mkw. powstaje około 50 tys. mebli rocznie. Firma zatrudnia obecnie ok. 300 pracowników, ma duży zespół produkcyjny, fachowców tworzących prototypy mebli, specjalistów od produkcji, logistyki, zakupów, HR i finansów.
Zaparoh jest spółką córką angielskiej firmy Sofa.com Ltd., jednego z najdynamiczniej rozwijających się dystrybutorów mebli tapicerowanych w Europie Zachodniej. Spółka mająca siedzibę w Londynie sprzedaje sygnowane przez siebie sofy, łóżka, fotele w Wielkiej Brytanii. Salony m. in. w Londynie, Glasgow i Manchesterze cieszą się ogromną popularnością, a meble oferowane pod marką Sofa.com mają renomę trwałych, komfortowych i prezentujących modny design.
M4 Real Estate specjalizuje się w nieruchomościach komercyjnych – głównie w najmie i sprzedaży powierzchni magazynowych oraz produkcyjnych, a także gruntów przemysłowych. Wspiera także inwestorów, zarówno instytucjonalnych jak i prywatnych, planujących ekspansję w nowych lokalizacjach czy w nowych sektorach.
Żródło: Magazyn i zakład produkcyjny jako element strategii rynkowej (propertynews.pl)